e-mail e-mail
Menu
http://www.frescoselect.nl/uploads/images/orangesplash.jpg

Fresco Select & Evert Fermin

Evert Fermin (1965) studeerde Sociale en Arbeids- & 0rganisatie-psychologie aan de Universiteit van Amsterdam. Hij studeerde af op Sociale Intelligentie bij de Hoogovens (Tata Steel) te IJmuiden. Vervolgens startte hij zijn loopbaan vanuit een stage bij het Centrum voor Management Assessment van de Rijkspsychologische Dienst in Den Haag, voor de ontwikkeling van Assessment Centers. Vervolgens werkte hij als assessment-psycholoog voor Van der Groep & Olsthoorn te Zeist en erna bij het Algemeen Psychologisch Laboratorium (APL) te Amsterdam. In de afgelopen 25 jaar verbreedde hij zijn professie met Executive Search. De laatste jaren was hij manager van APL (Executive Search) tot eind 2013. Vanaf januari 2014 is hij directeur/eigenaar van Fresco Select te Amsterdam.

Benedikte Schatteman

Benedikte Schatteman (1970) studeerde Communicatiemanagement aan de Egon Hogeschool in Gent (B). Haar loopbaan startte ze in de reclamewereld als Account Manager B2B communicatie. Gedurende 15 jaar heeft zij gewerkt als Inkoopmanager, Productmanager en Category Manager bij verschillende vooraanstaande Belgische en Nederlands retailers en importeurs zoals Esprit Home, DMG Meubelen, Leen Bakker en de Bredemeijer Group. Benedikte is gespecialiseerd in het saneren van collecties en het opzetten en optimaliseren van afdelingen Zodoende heeft zij een brede ervaring in het werven en coachen van medewerkers. Sinds 2015 is zij eigenaar van Be-Schat Consultancy,, van waaruit de samenwerking met Fresco Select is ontstaan. Benedikte werkt vanuit Kasterlee, België en kan van extra toegevoegde waarde zijn voor vacatures in Zuid en Oost Nederland, België en Duitsland.

Marjan van Cortenberghe

Marjan van Cortenberghe heeft een uitgebreide ervaring in de Retail, zowel qua opleiding (Retail & Management) als binnen verschillende businessmodellen van Retail. Ze is haar carrière bij de Bijenkorf gestart en heeft daar jarenlange Sales- en managementervaring opgedaan in een premium warenhuisomgeving. Ze heeft vervolgens haar ervaring internationaal uitgebouwd in het luxury-segment als Countrymanager Polo Ralph Lauren, waarbij ook de Outlets in de Benelux onder haar verantwoording vielen.  

Sinds 2016 is haar passie voor Retail en mensen verbinden samen gekomen in de functie van Recruiter. Met een focus op (Regio-) management en Salesfuncties in fashion, schoenen en accessoires in het luxury- en middensegment. Daarnaast is ze ook bedreven in het recruiten binnen de elektronica, doe-het-zelf en food. Naast Salesfuncties heeft zij ook diverse Buying en HR vacatures weten te vervullen. 

Marjan is ook als coach en trainer in de Retail actief. In maart 2018 heeft zij zich aangesloten bij Fresco Select.

 

Pluk de vruchten: van mensen en organisaties naar florerende match

Alles wat groeit komt tot volle wasdom door een combinatie en wisselwerking van  de eigen kracht en van een passende omgeving die hen voedt (en vice versa). Dit gaat op voor fruitbomen en bloemen in de natuur en voor mensen in hun professionele leven. De juiste match tussen mens en organisatie is dus essentieel om alle kwaliteiten tot bloei te laten komen, zodat samen met de organisatie de vruchten daarvan geplukt kunnen worden.

Psychologen onderzoeken doorgaans een gespecialiseerd partje van de mens; een goede manier om te focussen en de diepte in te kunnen gaan. Maar uiteindelijk blijkt steeds het geheel meer dan de som der delen. Zo zegt een opleiding of een ervaring  op het cv wel wat, maar het gaat erom de mensen persoonlijk te kennen en om een goed  beeld te krijgen van iemand voor de match met een organisatie en rol. Versterken mens en organisatie elkaar, dan kan er een flow ontstaan, waar de energie vanaf spat en de ambities zonder teveel inspanning gehaald worden.

Het kennen van veel mensen, organisaties en functies - binnen een branche of netwerk - is uiteraard de eerste voorwaarde om tot de juiste (want doorgaans noodzakelijkerwijs vlotte) match te komen; een goede inschatting en het daadwerkelijk maken van die match is het wenselijke gevolg. Graag lever ik hieraan mijn bijdrage.

 

Korte video als eerste indruk

Een eerste indruk is niet meer dan het eerste begin om tot een goede match te komen, maar wel een belangrijke start. Indien kandidaten dit willen, maak ik graag een korte video na het interview, waarin zij  zich kort voorstellen. Met hun goedvinden kan deze met de opdrachtgever gedeeld worden.

Hieronder een voorbeeld van een al wat langer exemplaar.